De merken van onze
Brillen collectie
Kleurrijk, eigenzinnig en soms uitdagend.
Ja, dat is de identiteit van Outspoken
Zodat je opvalt als je onze bril draagt!
Opricht in Nederland
Outspoken heeft zijn plaats veroverd in de wereldwijde optiek markt met distributeurs in Europa, Verenigde Staten, Australië,
Canada, Zuid-Amerika en Verenigd Koninkrijk.
Kun je je voorstellen dat als je een Outspoken bril draagt, je met trots kunt zeggen dat geen enkel ander merk over de hele wereld dezelfde kleur zal hebben.
Als 8-jarig kind ging Laivi Freundlich met zijn moeder naar de opticien voor zijn jaarlijkse oogonderzoek. Het resultaat zou zijn leven voor altijd veranderen… hij had een bril nodig. Vanaf dat moment ontstond Laivi’s passie voor modebrillen, waarbij hij meer dan 100 persoonlijke brillen verzamelde van ‘s werelds beste ontwerpers. Maar er ontbrak iets! Topkwaliteit, funky, betaalbare brillen.
Eyefunc werd gelanceerd op Vision Expo East 2007 in New York, met de bedoeling de merknaam EYE-FUNC waar te maken. Op basis van het Amerikaanse succes werd besloten een nieuwe collectie te introduceren op de Silmo beurs in Parijs 2007. Eyefunc Europe is geboren. Sinds de herfst van 2007 beschikken we over een volledig functionerend internationaal magazijn in Nederland. Ongeveer 30 nieuwe modellen worden tweemaal per jaar gepresenteerd op de grootste beurzen van de brillenindustrie, Silmo en Mido. In 2015 kochten Cees & Kitty Westland Eyefunc Europe. Kitty is nu de exclusieve ontwerper van EYEFUNC terwijl Cees alle dagelijkse zaken regelt. Samen met Laivi in New York en ons gewaardeerde netwerk van internationale klanten hebben we een solide team met ruime ervaring op alle gebieden dat een sterke, duurzame groei voor het internationale merk Eyefunc garandeert.
Eyefunc is een funky, betaalbaar brillenmerk dat kleurrijk is, een designer randje bevat en altijd voldoet aan de hoogste kwaliteitsnorm. Onze collectie bevat monturen voor kinderen, tieners, petites, trendy mannen en vrouwen, maar ook meer klassieke mensen die graag eens iets anders willen proberen.
De datum was 1986. De plaats was Amsterdam en de visionair was een man genaamd Rattan Chadha. In 1986 nam Rattan Chadha zijn twee merken Moustache, zijn herenmerk (M), en Emanuelle, zijn damesmerk (E), over en sloot zich bij hen aan om een nieuw merk te creëren. Hij bezegelde de wedstrijd met twee kussen (xx): Mexx.
Jos-eyewear is een onafhankelijk, authentiek en echt oorspronkelijk en beschermd merk. Sinds 2001 is het een uniek ontwerperslabel van monturen en mode-accessoires, zoals horloges, riemen e.d..
De halfjaarlijkse nieuwe collecties onderscheiden zich door gelimiteerde oplages en betaalbare trendvolgende exclusiviteit.
Massaproduktie is absoluut niet het geval “vertel een individueel verhaal met het dragen van een JOS” zegt jos baijens, interieur-architect en produktontwerper.
Tot ziens mét JOS!
Iedereen kan zo Dutz zijn!
De Dutz-collectie richt zich op mannen en vrouwen van alle leeftijden. Dutz heeft speciale aandacht besteed aan mensen met grote en kleine gezichten die moeite hebben met het vinden van een passend montuur. Voldoet aan de behoeften van degenen die een groter of kleiner formaat nodig hebben, maar toch geen concessies willen doen aan het ontwerp.
Eigen ontwerp en kwaliteitstoezicht
Wij ontwerpen onze eigen brillen en beheersen het hele proces, van ontwerp tot productie van de componenten. Dit resulteert in een hoogwaardige collectie monturen die comfortabel zitten en er goed uitzien en aanvoelen op elk gezicht. Door het gebruik van allergievriendelijke en solide roestvrijstalen materialen bereikt het frameontwerp van Dutz duurzaamheid.
Het zijn de details die iets moois veranderen in iets geliefds.
Inspirerende ontwerpen en onze liefde
voor detail zijn voor ons de essentie van onze brillen die u zullen opwinden.
Het verlangen om ons te omringen met dingen die ons als mensen inspireren, prikkelen en definiëren is zo oud als de mensheid zelf.
Of het nu gaat om alledaagse voorwerpen, of om cultuur en kunst of om mensen van wie we houden. Dit alles inspireert ons en maakt het gewone tot het buitengewone, het oude tot het nieuwe en het nonchalante tot het geliefde.
Elke dag worden wij geïnspireerd door het creatieve potentieel van de interactie tussen mensen en hun omgeving. Het idee is de trigger en de passie is de katalysator die het proces in beweging zet en levend houdt.